VM debut, kortprogrammet, helt underbart =)

Är hemma igen efter en helt underbar vecka i Prag. Trots att vi fick se Finland ta tillbaka sitt VM-guld från oss så har det vart en av de bästa helger i mitt liv.
För det första var det en otrolig känsla att vara på ett VM, och att vara där med de regerande världsmästarna. Känna känslan hur folk från andra lag typ bara stirrar på en och inte vet vad dom ska säga när man åker i hissen med dem eller möter dem vid frukosten bara för att dom vet att man är bäst. =)
Sedan hade vi skitbra träningar och vår tränare var jättenöjd med oss och sa att surprise aldrig haft så många så säkra träningar innan VM, vilket natruligtvis känns superskönt när det är ens första år där..
Jag var naturligtvis nervös innan kortprogrammet när jag skulle åka, speciellt eftersom jag hade lite problem på ett ställe i programmet på några av de sista träningarna, men det gick såååå bra på tävlingen, vi åkte ett jättebra kortprogram och det där stället som var mitt lilla "hatställe" i programmt gick perfekt, så efter det kunde jag bara inte sluta le.
På kortsidans läktare satt det ca 200 svenska fans. När vi hade åkt färdigt och hörde publikens jubel kunde jag inte hålla tillbaka tårarna, en sååå underbar känsla.
Tyvärr tyvärr så slog Finlands första lag oss med 0.80 poäng i kortprogrammet.
Vår tränare, som inte är den som ger beröm bara för att trösta, utan verkligen menar det när hon säger att något är bra, och som har en enormt stor roll i teamåkningsvärlden sa till oss att vi verkligen skulle vara nöjda med vårat åk, och att hon tyckte att vi var bäst iallafall, så det kändes inte så farligt, utan alla var mest mycket nöjda med vårt åk =)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0