Den tråkigaste sporten på hela OS?!

Igår satt jag med tre killkompisar i soffan å snackade när Marko kläcker den kommentar jag kanske hatar mest i hela världen.
-Är konståkning verkligen en sport?
Åh, jag blev så trött och hade mest lust att kasta ut honom ur rummet, men tvingar dem istället att titta på DVD:n från VM i teamåkning förra året där sverige tog guld.
Faktiskt så verkar alla tre riktigt imponerade och jag känner mig stolt över att kanske ha fått Marko att ändra sig..
Några timmar och en god bakispizza senare har vi hamnat hemma hos Patrick. Jag och Patrick ligger på sängen och snackar lite, och Marko sitter och läser senaste numret av Slitz.
plötsligt ger han ifrån sig ett belåtet läte och visar stolt för mig vad han har hittat. Ett OS-reportage där de skrivit om olika sporter. Och vad står det om konståkning då?
Jo, att det är den tråkigaste och mest mesningslösa sporten på hela OS, tråkigare än att titta på 6-timmars opera föreställning (nu kommer jag inte ihåg EXAKT hur det stod, men det var åt det här hållet).
SUCK! Nu fick han ju som han ville Marko.
Jag blev skitsur och Patrick och Marko garvade sönder sig åt mig..
Jag fick dock min hämnd idag när jag läste en krönika i Expressen. (http://expressen.se/index.jsp?a=524710) Skickade genast iväg ett sms till Patrick (eftersom jag inte känner Marko så bra att jag har hans nr) och berättade om min upptäckt.. så frågan e ju bara om man lyssnar mest på Slitz eller Expressen :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0