Pencilin + alkohol?

Jaaa.. jag har ägnat ett tag nu åt att försöka få ett svar på denna frågan på internet.
Ska på avskedsfest hos Kalle på fredag, å visst, det funkar väl med att inte dricka, men hade ju vart trevligt att iallafall kunna dricka lite.
Jag har inte fått någon riktig klarhet i det här ännu...
På flera ställen har jag nu läst att det var flera år sedan som man gav pencilin doser som inte klarade av alkohol, men även läst att det inte är farligt att dricka alkohol tillsamamns med pencilin, men att effekten av medicinen blir sämre..
Och någonstans stod det att med vissa sorters pencilin mådde man skit bara man drack allra minsta..
Ja.. ja vet inte.. e nog bäst att inte chansa..
Nån som vet hur det är??

Kan inte sova nu iallafall.. har verkligen sovit precis hela dagen.. mår lite bättre nu..

Kommentarer
Postat av: Destiny

Det ÄR farligt att dricka alkohol när man tar penicillin. Jag vet inte riktigt vad det beror på men antar att det har nåt med de verksamma substanserna i penicillin att göra, för jag har hört att man aldrig ska kombinera det med alkohol därför att effekten av alkoholen kan ändras till det sämre.

Jag har gått på penicillinkur bara för ett par veckor sedan så jag vet vad jag talar om, jag fick då höra av personalen att jag inte skulle inta någon alkohol. Samma sak gäller för min kompis som gick på penicillin tidigare.

Så du får nog hålla dig till läsk :/

2006-06-28 @ 01:52:41
URL: http://destinydavies.blogg.se
Postat av: Anonym

Gumman du överlever ....fast du inte dricker alkohol tänk så mkt bättre du mår dagen efter!

ps det blir 16!!!!

2006-06-28 @ 16:59:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0