Första rapporten från Canada

Snart dags att sova andra natten här.. i det stora landet på andra sidan havet.
Resan hit gick mycket bra. Min ena väska hade dock gått sönder när jag fick den. Angelicas hade också gjort det, så vi gick tillsammans för att se om vi kunde få nån ersättning. Efter lite tjat fick vi en adress som vi skulle gå till för att laga väskorna gratis,.. får väl se om vi ska ta tag i det imorgon kanske.

Staden vi bor i heter Missisauga. Bor på ett ställe som heter Studio 6, i typ små lägenheter fyra och fyra.
 Från flygplatsen blev vi körda i bilar av några vänner till Andrea, så allafick inte plats på en gång, och jag va bland de sista som kom iväg, så vi var inte här på hotellet förrän vid sju eller nåt Kanadensisk tid. Hyffsat trötta, eftersom att klockan då var 12 hemma i Sverige.
Efter ett besök på Wendys där vi åt tacosalld (och extra pommes, för vi var så hungriga) kröp vi nöjda ner i sängarna.

Imorse vaknade jag väl första gången vid fyra eller nåt, och kände mig hyffsat pigg. Som tur var kunde jag somna om. Och vi sov nog till halv åtta ialllafall innan vi gav upp.
Vi sydde lite på våra klänningar innan det var dags att åka iväg för att träna.
Vi kom till en stor anläggning kallad "Iceland".Här fanns fyra isrinkar. I samma anläggning fanns också diverse cafén, snacks barer och restauranger.
Vi tränade i Iceland 1. Runt isen var det omklädningsrum, och ovanför dem läktare på tre sidor. På sista sidan  var det tonade glasväggar, och innanför där en stor restaurang/bar som hette Icebreakers.
Riktigt coolt, och detta är enligt ryktena inte så mycket att komma med jmfört med arenorna vi kommer komma till i London.

Träningen gick iallafall bra. Jobbigt var det att åka, benen kändes tunga efter flygresan, men vi hade en riktigt bra träning iallafall.
Sedan åkte vi iväg till en kinarestaurang som hette Mandarin. SHIT!! Största buffén jag någonsin sett i hela mitt liv.. Jag gick tre omgångar innan jag hade smakat på allt, trots att jag verkligen försökte ta så lite som möjligt av allt ja ville smaka på. Riktigt gott var det.. Och efter det dags för efterätt. Lika stor buffé där typ. Alla åt mycket mer än vad de egentligen orkade, så efter det mådde vi lite halv dåligt. Men oj vad gott det var.
Var alla överrens om att vi ville gå dit en gång till innan vi åker härifrån.

Nu har vi tittat på herrarnas långprogram från VM... Tyvärr fick vi inte se Koffe.. men oj vad bra han tydligen var.. Nia.. helt sjukt bra!
Andrea hade ringt, och sa att han åkte "skitbra". Alla som vet något om Andrea vet att "okej" är ett bra betyg från henne =P så han måste var riktigt duktig.
Daisuke, som är min absoluta favorit efter att vi träffade honom i Turin, kom etta på långa, och tvåa totalt... så gulligt, han började gråta efter att han åkt färdigt.. och ännu mer när han såg att han kom tvåa.

Nu är det läggdags... shopping imorgon =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0