Roddträning

Glömde ju skriva att jag var med Emelie igår på roddträning.
Så sjukt otippat, så jag vet inte vad =P
Emelies båda syskon har börjat träna det, och även hennes pappa är involverd i roddklubben, så igår hängde vi med på en träning nere vid älven.
Jag och Emelie som är nybörjare fick åka i varsin såkallad "balja". Emelie har berättat om dessa då hon testat en gång innan. På hennes förklaring och kanske lite pga av namnet så hade jag trott att det var en riktigt bred båt, men jag kan säga att den var fortfarande mycket, mycket, MYCKET smalare än en eka, som är det enda jag rott innan.
Var en aning skeptiskt i början kan jag säga.
De riktigt roddbåtarna, som Emelies syskon hade, var däremot sjukt smala. Det såg helt ärligt ut som att de var smalare än vilken normalstor rumpa som helst... ingen sport för tjockisar alltså!

Det var iallafall himla roligt. Dessa "baljorna" som vi använde är tydligen mer eller mindre omöjliga att kantra i, vilket var tur, för man kände ändå att det var bra nära flera gånger. Efter ett tag kom man in i det.. men såfort vi skulle köra en liten tävling glömde man bort allt vad teknik hette, och då fick man hjärtat i halsgropen igen då båten började vingla.
Kul att testa något nytt.. Om jag vågar mig i en riktigt roddbåt denna sommar återstår dock att se.

Nu har jag varit med lillebror och pojkvän och ätit lunch på Malt och Humle.. är helt seriöst så mätt nu så jag knappt orkar resa mig. Det är jag dock så illa tvungen till eftersom jag håller på att paniktvätta lite inför resan.

Kommentarer
Postat av: Joakim Engström

Hade gött i utlandet! Kram

2009-07-21 @ 23:20:01
URL: http://www.joakimengstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0