Underbara svenska sommar

Äntligen har man lite sommarkänsla.
Sitter på balkongen med en kopp te, en filt och datorn och ser hur solen håller på att gå ner.. Sämre kan man väl ha det.
Jag har verkligen haft en underbar helg!!

I fredags såg man väl inte solen på hela dagen. Regnet verkligen öste ner konstant. Riktigt skitväder var det.
Men inspirerad av en radiopratare på Bandit som tryckte lite på att "det är sommar NU och det är fredag IDAG, även om det regnar" så övertalade jag Emelie att hänga med på After Work.
Det var god mat, och trevligt snack, som alltid med Emelie, men i övrigt var det väl lite sådär. Så vi drog istället hem till Camilla där hon och Maria var. Där satt vi och snackade om allt mellan himmel och jord (tillochmed enliten politisk debatt fick vi till, haha), såg finalen på Talang, spelade två omgångar av "så det kan låta" och drack en himla massa vin.
Efter det drog jag och Emelie ut en sväng igen. Tillbaka på Malt och Humle fick jag en mycket trevlig överraskning då jag träffade Victor och Peter som jag säkert inte träffat sen förra sommaren. Helt klart kvällens höjdpunkt!!
Avslutade natten på Melis. När vi gick ut därifrån var klockan närmare fyra, och solen började gå upp. Någon påstod att det är då man börjar få ångest, när solen hinner gå upp innan man kommer hem. Jag protesterade.. jag anser snarare att om hela sommaren skulle gå utan att jag varit ute en enda gång tills solen gått upp, DÅ skulle jag haft ångest.
Svensk sommarnatt, kan det finnas något bättre?? Trots att det regnade!!!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha och det va ett himla tjat med att det är sommar NU och bara en gång om året ;) Men det är bra, det blir ju vad man gör det till helt klart!

2009-06-18 @ 15:15:55
URL: http://www.nogg.se/tjader

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0