Volvo Ocean Race



I lördags kom äntligen solen. Här hemma i Kungälv var det fortfarande grått och molnigt, men man såg en glasklar rand på himmelen ut mot havet, och bortanför den var det klarblå himmel. Så jag, Johan, Emelie, Linus och Rasmus tog bilen ut till Sundhammar, lassade i all packning i båten och drog till Marstrand.
Måste säga att den kvällen nog går till minnet som en av de bästa denna sommaren.
Vi fick en superbra plats precis vid färjan, så i princip alla människor som kom till Marstrand denna kväll gick förbi vår båt. Jag hade hur trevligt som helst, och det var så mycket människor med som jag tycker om.
Om jag någonsin tvivlade (och ja, det gjorde jag väl) på det här med båtköpet så tar jag tillbaka allt nu äskling!!
Det var guld värt, och lite, lite trångt var det kanske, men jag sov hur bra som helst iallafall.

Jag tog för en gång skulle riktigt många kort, så egentligen hade ni kunnat fått se massa bilder.... men min kära pojkvän lyckades tappa min kamera i havet..
Var väl sådär nöjd just då.. men som sagt, kvällen var perfekt, så jag blev faktikst inte speciellt upprörd.
Underbaraste Emelie badade tillochmed i jakt efter kameran... utan resultat tyvärr!

Pågrund av strålande solsken på söndagmorgonen vaknade vi tidigt. Johan lyckas ju alltid sova, så han låg kvar en stund, medans jag och Rasmus gick en promenad på kajen och tillsist hamnade vi på Matilda för en frukost tillsammans med vissa av seglarna i tävlingen.
Ja alltså.. inte tillsammans med dem, men på samma ställe =)

Johan, Emelie, Rasmus, Mackan, Daniel, Pia, Lillebror och alla andra... tack för en underbar helg!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Och på andra sidan sverige ös regnade det konstant från lö em och hela söndagen. Och det var inte ett stilla sommaregn utan ösregn! Och temperaturen höll sig hela tiden under +10!

Svensk sommar :-( men jag unnar er alla västkustare bra väder för ni brukar ha mer regn än oss på östkusten!



Ha det bäst!

2009-06-16 @ 07:30:44
Postat av: Madeleine

USch :O Lyckades ni få upp kameran igen eller dne försvann?

2009-06-17 @ 17:11:57
URL: http://maddebuus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0