Återhämtningsmål



Dagens återhämtningsmål är nog inte det mest nyttiga jag har ätit..
Digestive-kex och vitlöksost som blev över från festen igår.
Iochförsig både protein och snabba kolhydrater, som är det som är viktigast att få i sig direkt efter träningen.
Antagligen sjukt mycket fett i osten, men å andra sidan är fettförbränningen som bäst direkt efter träningen, så är det någon gång man ska äta det så är det väl kanske nu??

Dagens löprunda kändes skitbra, vilket jag inte trodde den skulle, med tanke på hur seg jag var innan. Dock kom bakslaget när jag kommit hem. Brukar ju kännas riktigt skön efter en hård träning, men jag mådde faktiskt jättedåligt när jag väl kom hem.. började frysa och må illa..
Men efter en dusch sitter jag nu i soffan med mys-pyjamas på, och börjar må riktigt  bra igen.

Min pulsklocka bråkar lite dock. Sprang samma runda som jag och Emelie gjorde sist, då visade den på exakt en mil, men idag stannade den på 8 km. Fattar absolut ingenting. Har iof inte kalibrerat den än, eftersom den verkade stämma extremt bra när jag testade den på bandet på sportlife.. men ändå, den borde inte visa olika på samma bana??
Sprang dock MYCKET fortare idag, men det borde inte spela någon roll... eller??! Någon som har bra koll på pulsklockor kanske har ett svar?! Nu börjar man ju hur som helst undra hur bra det stämt tidigare =S

Nu ska jag bara lägga in helgens träning i träningsdagboken som är till pulsklockan.. sedan blir det sängen.. Jag vet någon som kommer somna gott i natt =)

Kommentarer
Postat av: Marie Nygren

Det låter som at du haft fullt upp i helgen :-)

Återhämtningen verkade ju funka en stund i alla fall :-)

Hoppas ni hade en kanonfest (låter så) och att man snart kan få se lite fina bilder.

Härligt med träning direkt efter fest :-) Eller inte. Spelar inte så stor roll - de viktigaste är att man har kull och trivs med livet.

Ha en skön måndag.

Kram

2009-05-11 @ 08:38:00
URL: http://floorballkeeper.blogspot.com
Postat av: Elin

Hej Ellinor,



Tack för senast, hoppas ni blev glada för kniven! Vi var lite kluvna över vad vi skulle köpa... så vi köpte det vassaste vi kunde hitta ;)

Tänkte bara säga LYCKA TILL inför Göteborgsvarvet! Jag står vid Sannegårdshamnen och hejar på dig =)



Lycka till igen

KRAM /Elin

2009-05-14 @ 11:24:44
URL: http://elindurge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0