Gammal kärlek rostar aldrig..

Ikväll ska jag, Maria, Frida, Emma och Malin på konsert.. och inte vilken konsert som helst.



Förra våren drog jag, Hanna och Matilda till stockholm och kollade på Backstreet Boys... sådär som en kul nostalgi grej. Men det är ärligt talat ingenting jämfört med den här kvällen.
Ikväll är det nämligen jubileumskonsert för Arvingarna.
Nog för att jag var galet kär i Nick Carter, men jag vet inte om det går att mäta riktigt med Casper och Lasseman.

Roar mig just nu med det klassiska innan man ska på konsert, lyssna igenom alla gamla låtar. Sådär för att fräscha upp minnet lite, så man inte behöver sitta där som ett fån sen och inte komma ihåg en enda textrad... men jag kan lova, det är ingen risk!! Varenda låt är väl inpräntad och kommer antagligen aldrig försvinna helt ur mitt minne.

När jag fyllde sådär tio år eller nåt, fick jag min första Arvingarna cd. Eftersom jag är uppvuxen med husvagnssomrar, med x antal timmar i bil, fick pappa snällt spela över cd-skivan på ett kasett band. Och tro mig, efter den semestern ville han nog kräkas så fort han hörde introt till Eloise. Är ett under att det bandet fortfarande var helt när vi kom hem.

Har heller aldrig riktigt förlåtit mina föräldrar för att jag inte fick gå och se mina stora idoler när de spelade i Kungälvsparken.. Det satt en jättestor affisch på anslagstavlan nere i "centrum". Minns att jag och Ellen tillochmed cyklade ner dit en gång bara för att titta på den..

Ja ni förstår ju själva, det ska bli rätt kul faktiskt!!




 


Kommentarer
Postat av: Matilda M

Haha! Vad roligt med Arvingarna-konsert! Jag minns när min lillasyster var och tävlade minior-LM i Uddevalla då var Arvingarna på samma hotell som vi! Och Amanda och hennes kompis fick tydligen Casper till att hoppa treahopp på golvet...Vilka minnen! Hoppas ni får skoj!

2009-05-26 @ 16:23:19
URL: http://kanadabloggen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0