Nya recept

Killarna drog ut på "stan" strax efter att jag skrev igår, och då kröp jag ner i sängen med ett avsnitt desperate housewives.

Idag har jag hunnit med lite städning och även vart på Maxi och handlat massa.
Idag gjorde jag ett nytt recept till lunch som jag hittade i en ny kokbok hemma hos mamma.
Kokboken hette GI-noll, och utan att jag egentligen undersökt det närmare, så antar jag att det är någon form av diet där man helt försöker utesluta kolhydrater. Möjligtvis effektivt om man vill svälta sig själv eller jojo-banta lite, men inget jag tror på om man ska träna hårt och prestera. Däremot fanns det en hel del grejer som verkade gott, och det är ju inte direkt svårt att lägga till lite kolhydrater.
Bjuder på detta goda recept idag. Vi åt det med färskpotatis och lingonsylt till.

MEDELHAVSBIFFAR:
400 g nötfärs
1 ägg
Oliver
Fetaost
Ca 3 msk grädde
Peppar
Smör & Olja

Blanda nötfärsen med ett ägg, några hackade oliver, fetaosten och grädden.
Peppar behöver du, men tänk på att feta & oliver innehåller salt.
Forma stora, platta biffar och stek i smör och lite olja.
Vispa ur pannan med lite buljong, slå på lite grädde och droppa i lite soja, och låt koka samman till en maffig sås.

Sådär.. lätt somen plätt var det, och riktigt gott.!!
Allt i kokboken verkade gå ut på noll kolhydrater och mycket fett, så tanken är säkert att man ska använda vispgrädde, men jag använde vanlig matlagningsgrädde.
Hade även i lite idealmjöl i såsen för att den skulle bli lite tjockare.

Nu har jag ett bröd i ugnen!!
Hör inte till vanligheterna att jag bakar, men hittade receptet hos Jenna, och blev sugen på att testa.
Berättar senare om resultatet.


Kommentarer
Postat av: Annika

Mums,

Johan har gjort ett fynd när han fann dig eller var det tvärtom?!

2009-05-24 @ 19:09:28
Postat av: Jagheterintesune

Jag med! :D <3

2009-05-24 @ 20:20:18
URL: http://jagheterintesune.blogg.se/
Postat av: LiSSaN

Mums! Så gott det där lät. Måste absolut testa en dag!! Njut av sommarledigehetn från IS nu!! =)

Kram

2009-06-24 @ 22:46:28
URL: http://lisselissans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0