Teamåkare bättre kondition än friidrottarna??

Gjorde vissa intressanta upptäckter igår då jag kollade upp resultaten på typ alla jag visste hade sprungit.
Patrik Klüft (f.d Christiansson) som förövrigt tydligen startade i samma startgrupp som oss, sprang på 2:07:53, och Stefan Holm på 2:03:11.
Stefan sa i någon intervju att han hade haft problem med lite förkylningar, så han hade inte kommit igång med löpträningen förrän ca 1 månad sen.
Med tanke på att vi tävlade VM första helgen i April har vi haft ungefär lika lång tid att ladda för GBG-varvet.

Förvisso är det väl lite skillnad på uthållighetskraven i höjdhopp/stavhopp vs teamåkning, men ändå, i vår sport håller man ju inte heller direkt på i 2 timmar i sträck.
Kul att se..


 

   


Resultaten för oss som sprang:
Emelie: 1:51:58
Liselott: 1:56:18
Sofie: 1:56:23
Matilda: 1:56:54
Ellinor: 1:57:26
Amelie: 2:02:35
Veronica: 2:03:13
Mimmi: 2:08:55
Sanni: 2:08:56



 


Kommentarer
Postat av: LiSSaN

Grymt duktiga ni var!!!! Enormt bra kämpat!

Kram Lissan =)

2009-05-18 @ 12:29:29
URL: http://lisselissans.blogg.se/
Postat av: Marie Nygren

Jäklar brudarna! ;)

Ni är ju BÄST!!! Att ta det här loppet (utan press) och göra det på dessa tider, betyder bara en sak -

Ni levererar alltid när det gäller!

Djupt imponerad och lite sur på mig själv för att jag inte åkte ner och hejade på er men samtidigt så nöjd med att se er prestera på ett sätt som jag både tror och hoppas att er tränare är stolt över, det skulle i alla fall jag vara!

Vila ben och blåsor nu för snart är det dax att äntra båten för sköna turer på vattnet innan det är dax för isen igen =)

2009-05-18 @ 14:48:24
URL: http://floorballkeeper.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0