Ny maträtt och alldeles för lite plugg

Ja, det har hänt alldeles för lite på hemtentan idag också. Blir så irriterad på mig sjlälv.
Egentligen är den inte ens speciellt svår. Kan alla svaren, eller vet iallafall vart jag ska hitta dem.. gäller bara att sätta sig ner och formulera det.
Det är helt sjukt hur oeffektiv jag är när jag egentligen inte känner någon press. Egentligen borde jag väl det, för det hade VERKLIGEN varit att föredra att vara klar med hemtentorna innan projektarbetet drar igång. Men min hjärna verkar bara koppla att det nästan är en månad tills de ska vara inlämnade, och därför vägrar den känna sig stressad.

Förvörigt testade jag en ny maträtt till lunch idag. Ett recept som jag hittade i senaste numret av Buffé. Ska lägga upp receptet sen men kan avslöja att det var chorizo, vita bönor, tacokrydda m.m.
Jag tyckte det var jättegott, men så brukar det ju vara med det mesta. Inväntar Johans betyg innan jag avgör om det blir en maträtt som får stanna..
Johan ligger förövrigt däckad i sängen. Kom hem vid tio från jobbet och mådde skit efter svininfluensavaccinet som han tog igår. Sedan dess har han sovit.. Johan brukar ju iof kunna sova mer eller mindre hur mycket som helst, men ändå, det känns lite väl mycket nu, klockan är ändå snart fyra..
Detta får ju en att fundera lite över det där med vaccinet alltså..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0