Nästsista måndagen

Ja, då var det måndagmorgon igen, och det är ju helt galet att det redan är den nästsista måndagen för det här året. Idag börjar en ny kemikurs.. eller ja, egentligen har den redan börjat, för de andra hade lite intro till den när jag var i Österrike. Hoppas inte jag missat allt för mycket.
Efter förra kemikursen kan jag väl inte påstå att kemi är mitt nya favvoämne direkt, men otroligt nog klarade jag tentan iallafall. Hursomhelst så verkar denna kursen, biokemi, riktigt spännande. Verkar inte vara lika mycket konstiga molekyler att rita och sånt, utan lite mer teoretiskt, och kanske ska man äntligen förstå det här med citronsyracykeln och sånt som vi läste om i fysiologin men inte riktigt orkade gå in på.

Helgen har iallafall varit fin fin.. Fredags var det som sagt träning och sedan julklappsutdelning. Jag fick en jääättefin bok av Sarah där hon satt in olika kort på mig och vänner, skrivit massa små söta saker och sedan även skrivit in recept som hon frågat olika personer om. Jättefin verkligen!!
På lördagmorgonen följde jag med pappa till Landvetter för att hämta hem mamma. Naturligtvis var planet försenat, och sedan fick hon inga väskor.. Satt sedan hemma hos mamma och pappa hela dagen och kollade på livesändningen från singel-SM. På kvällen var det födelsedagsfest hos Malin, vilket var supertrevligt. Mindre trevligt var att kvällen slutade på Park Lane där någon kände för att sno min iPhone.. SUCK!!!

Igår var vi först på adventsfika hemma hos Johans mamma tillsammans med mina föräldrar. Sedan åkte vi hem till mamma och pappa igen för nu hade mamma fått hem sina väskor. Jag fick en jättefinklänning och mamma hade även köpt med sig I.D smink till mig. Det är helt galet vad mycket billigare det är där än här i Sverige.
Sedan på kvällen var det träning igen.
Full fart.. som vanligt!

Nu är det väl dags att ge sig till skolan..  med det här vädret vet man ju alrig hur lång tid det tar.
Ha en härlig måndag allihop.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0