Idrottsgalan - årets lag

DN's nätupplaga denna morgon angående nomineringar till idrottsgalan ikväll:

ÅRETS LAG

Lina Andersson & Anna Olsson – (Längdskidåkning). VM-silver teamsprint. Kommer inte.
Svenska Bandylandslaget, herrar – (Bandy). VM-guld. Kommer
Svenska Fotbollslandslaget U21, herrar – (Fotboll). Semifinal i EM. Pierre Bengtsson kommer.
Robert Karlsson & Henrik Stenson – (Golf). Vann par-VM i Kina. Kommer.

DN tippar:
Svagt år, men VM-guld är ändå VM-guld så det borde bli bandylandslaget.

Vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser det där. Vi har under året haft kontakt med ledningen för idrottsgalan då vi tyckte det hade vart bra reklam för oss att få komma dit och synas med alla andra elitidrottare. Svaret vi fick till varför vi aldrig blivit inbjudna var att konkurrensen i vår sport var för liten. Hon jämförde med innebandy och sa att det bara finns ett fåtal länder i världen som är bra nog att verkligen slåss om medaljerna,
Undrar om de glömde bort det när de nominerade bandylandslaget...
Sverige har tagit medalj i typ alla VM i bandy, och jag säger verkligen inte att de inte är värda ett pris, det är idrottsgalans sätt att resonera som jag inte förstå mig på.. Det finns ju inte direkt fler bra länder i bandy än i vår sport??
Vi efterfrågade inte heller någon nominering, utan vi ville bara få komma dit...




Kommentarer
Postat av: fjant

Det är såå jääävla kass!!!! Kan dom inte bara säga rakt ut att det finns inga pengar att tjäna på eran sport för oss så tyvärr ni får inte komma!!



alla tycker att ni ska få åka dit och tyckt det i alla år om surprise!



kram :)

2010-01-19 @ 16:08:15
URL: http://cutefjant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0