Räkor, vin och sällskapsspel

Efter en seeeeen kväll/natt igår sov vi länge imorse.
Sedan tog jag på mig full regnställsmundering, inklusive stövlar, och begav mig ut på Kungälvs gator tillsammans med Emelie för att besöka Vikingamarknaden.
Bara massa skit som vanligt, men skönt med en promenad ute i regnet iallafall, och som vanligt massa gött snack.

Sedan åkte jag och Johan ut till Sundhammar till Erika och Christopher. Vi åt oss proppmätta på räkor med aioli och Marstrandssås, och något glas vin slank väl ner också.
Temat för kvällen var sällskapsspel och vi fick prova på ett nytt spel för kvällen.
Settlers. Det fungerade lite som dataspelet med samma namn, att man skulle samla på sig resurser och bygga saker av det för att få poäng.
Jag älskar sällskapsspel, och vad kan egentligen passa bättre än det en regnig kväll som denna.

Nu är det förövrigt slut på ljusa sommarnätter. Shit vad mörkt det var när vi gick ut till bilen förut, vilken skillnad från för några veckor sedan.

Nu blir det till att krypa ner i sängen så man kommer upp i någorlunda tid imorgon. Dags att vända tillbaka dygnet för på måndag är det back to reality.



En bild på kvällens värdpar. Sommarvädret på bilden känns redan avlägset, men det är faktiskt bara några dagar sedan..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0