iPhone funderingar

Efter att jag började fundera på om jag ska önska mig en iPhone i födelsedagspresent tog det typ en halv dag innan jag hade bestämt mig. Jag frågan en fyra-fem kompisar med iPhone hur värt det var, och alla var helt lyriska. Det är nästan läskigt faktiskt hur positiva alla var. Så nu känns det som att jag absolut vill ha en.
Men då kommer nästa dilemma. De inbitna iPhone anhängarna säger absolut vänta på iPhone 4G. Och jag vill ju inte vänta. Och mamma bor i USA och hade kunnat köpa en, men när hon var inne på applestore igår och kollade så sa de att det bara gick köpa telefoner låsta till en amerikansk operatör. Jag sa till mamma att jag trodde det skulle gå att låsa upp, men nu när jag har googlat lite och läst på diverse forum så verkar det som att den nya inte går att låsa upp än. Att man tror (eller typ vet) att det kommer gå att låsa upp i framtiden, men inte nu, och ingen vet när.
Känns sjukt störigt. Mamma sa att en iPhone 4G utan abonnemang kostar 599 dollar, alltså ca 5000. Känns som ett galet bra pris jämfört med Sverige.
Åh, jag blir galen, jag kan inte sånt här.
Men eftersom jag inte vill vänta och det antagligen är sjukt mycket billigare i USA så lutar det kanske åt att mamma får köpa en "gammal" iPhone. Vet att Tony och andra iPhone galningar inte alls förstår, men de har ju gått och väntat på "nästa grej" ett tag nu. Jag antar att jag kommer vara supernöjd med min "vanliga" iPhone ockaså.
Åh.. jag vet inte..
Help me out!!


Kommentarer
Postat av: m

Den nya är väldigt snygg, lite retro.. Jag hade väntat, men åter till priset. STOR skillnad, USA vs Sverige!

2010-06-28 @ 11:54:11
URL: http://comewithmetohelsinki.blogspot.com
Postat av: Emelie

Hej Kussen!

Jag tycker att du ska köpa den "gamla" iPhone.

Jag har haft min i en månad och är jättenöjd.

Alla sa till mig att vänta på 4G men jag tänkte som du, man blir nöjd med den eftersom det är stor skillnad från den andra man hade =)

GO for the old one helt enkelt!!

2010-06-29 @ 08:48:44
Postat av: FilipWho?

Ganska sent att skriva här nu kanske, men jag hade inte köpt den gamla. De blir tyvärr omoderna sjukt snabbt nu för tiden. Jag äger tyvärr ingen iphone själv än, men alla jag känner som har den nya säger att den är sjukt mycket bättre än den gamla. Du kanske redan har köpt en, vad vet jag. Men ändå :)

2010-08-26 @ 13:49:15
URL: http://filipwho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0