Jag håller med Soran

Har pluggpaus och läser lite bloggar.
Min klasskompis Erica hade i sin blogg en länk till en artikel skriven av Soran Ismail angående Sverige Demokraterna.  Ni borde läsa den!!
Innan någon nu får raseriutbrott kan jag säga att jag absolut inte röstade på SD och att jag absolut inte är för dem på något sätt, men jag tycker Soran har en poäng när han säger att det är partiet och inte väljarna som är hemska. Jag är övertygad om att många som röstade på dem denna gången med glädje röstar på ett annat, vettigare, parti om fyra år om de bara tar tag lite i integrationsfrågan. Jag tror inte att 6% av vår befolkning tycker att vi ska slänga ut alla muslimer med huvudet före. Jag vill inte tro det iallafall. Men jag kan naturligtvis ha fel.

Den som orkar kan läsa kommentarerna till Sorans artikel också, det står mycket intressanta åsikter där.


Kommentarer
Postat av: Tjäder

Sant. Men det är fortfarande så jävla oansvarigt. För det är väl inte på Sverigedemokraternas vis som de tänkt sig lösa integrationsproblemen? Rösta in ett parti som anser att muslimer är det värsta hotet någonsin och gärna ta bort möjligheten till rättspsykiatrisk vård så sjuka människor aldrig får möjlighet att bli friska. Däremot är det inte rätt att hänga ut "de" på internet, speciellt inte när hälften av de bara var intresserad av att faktiskt sätta sig in i samhällsdebatten.



Och med det vill jag bara säga att jag saknar dig med:)

2010-09-22 @ 12:23:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0