Tävlingspremiär

Igår var det alltså dags för årets första tävling.
Det var en tuff dag, vilket det alltid är när det är endagstävling, och man alltså tävlar både kort- och långprogrammet på samma dag. Men såhär dagen efter så känns det himla skönt att ha gjort det.
Nu när vi visat båda våra program och det är officiellt vad vi åker till så kan jag berätta att vi i korta åker till Apologize och i långprogrammet åker till cirkustema.
Jag önskar att jag kunde lagt upp några bilder med, men jag har inga bilder alls från när vi åkte. Ska hålla utkik på internet om det kommer upp några på någon sida så småningom.

Även om vi inte gjorde två perfekta åk så känns det superbra efter gårdagen. Under mina fem tidigare år i Team Surprise vet jag inte om vi någonsin kunnat åka två så "färdiga" program vid den här tiden på året. Känns också jättebra att de poängen vi fick var som de var.
Man kan egentligen inte jämföra poäng från olika tävlingar, men det är något som görs hela tiden ändå, och därför är det skönt att poängen vi fick står sig helt okej mot våra motståndare från andra länder.

Jag känner på mig att det här kommer bli en superbra säsong.
Om en och en halv vecka åker vi till Turkiet för att försvara vårat guld i Vinter Universiaden, även kallat student-OS.

Team Surprise - bäst i världen - lätt att säga, lätt att känna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0