Nu är det igång..

Nu har vi flyttat in på det oficiella hotellet. Lite sämre internetmöjligheter här då man måste gå ner i lobbyn med datorn för att kunna surfa gratis, därför det är lite sämre med uppdateringen här.

Vi har haft två lediga dagar då vi har hunnit med en massa shopping, först på Colorados största outlet och sedan på två olika malls. Jag har hittar massa fint, men ändå inte överskridit shoppingbudgeten. Det är faktiskt galet billigt här. Det populäraste att köpa har lätt varit converse, som man får för mindre än halva priset jämfört med hemma.

Idag började de officiella träningarna och vi har avverkat dagens första 20-minutersträning. Nu är det lite vila innan det är dags att för första gången gå på isen i tävlingsarenan. Nu när man ser alla andra lag och träningarna har satt igång börjar tävlingskänslan komma på riktigt. Känns superbra!!

Såhär kan det se ut när 25 shoppingglada tjejer vart i farten ;)

Garden of the Gods

Man börjar så sakta anpassa sig till tidsskillnden här, men man vaknar fortfarande klockan fem på morgonen.
Som tur är går det att somna om.

Igår var vi på besök i Garden of the Gods, en enorm naturpark med massa röda klippor.
Vi gick runt där i flera timmar. Tog massa kort, klättrade i berg och tittade på naturen. Jag och Nanna skämtade lite smått om att det hade suttit fint med en starbucks där mitt ute i ingenstans. Tillslut kom vi fram till ett ställe med toaletter och café. Lyckan var total då vi såg skylten med "we proudly brew Starbucks Coffe =)

Snart är det dags för vår tredje träning här. Idag är det dags att prova på att åka hela kortprogrammet, vilket blir den första riktiga prövningen här, eftersom träningarna hittills varit lugna för att anpassa oss till tidsskillnad och den höga höjden. Ska bli spännande att se hur det känns. Hittills har vi verkligen känt av att det varit jobbigare på träningen, men om det är höjden, tidsskillnaden eller att man haft 24 timmars resa i benen som satt mest spår är svårt att avgöra. Helt klart kändes det mycket bättre igår än i förrgår iallafall, så det går ju åt rätt håll =)

Imorse fick vi även en liten påsköverraskning från vår kära Partygrupp (Rebecka, Jossefin och Nathalie). De hade klätt ut sig till påskkärringar, och det fick även vi i uppdrag att göra. Sedan fick vi springa ut vid poolområdet här vid hotellet och leta påskägg som de gömt. Så gulligt :)

Partygruppen ger instruktioner..

Vi klättrar i bergen i Garden of the Gods

Jag och Malin framför Garden of the Gods och Rocky Mountains

Starbuckskaffe in the middle of nowhere..

Colorado Springs

Då var man på plats...
Så som man väntat på detta, och nu är vi här. Svårt att ta in faktiskt.

Resan igår gick fin, fint... inga förseningar, helt ok mat på planet och helt enkelt inga oväntade missöden.
Samlades på Landvetter vid halv fem på morgonen svensk tid och var väl framme på hotellet strax efter åtta på kvällen Amerikansk tid (fyra på morgonen svensk tid). Så ganska exakt 24 timmar på resande fot. Känns i kroppen idag, man känner sig lite halvt mörbultad.

Dagen har idag börjat med Amerikansk frukost (våfflor, bagels och muffins), en promenix ute i det underbara vädret och ett besök i ishallen. Tyvärr kunde vi inte gå in i tävlingsarenan, men vi var inne i träningshallen och tittade på lite paråkare. I taket på träninghallen hänger vimplar med namn på de konståkare från klubben här som vunnit olika mästerskap. Där fanns namn som Peggy Flemmin, Todd Elredge, Jeremy Abbott och Rachel Flatt, så man kan verkligen säga att vi hamnat någonstans där man förstår sig på konståkning.

Nu är Malin i affären en sväng och tanken är att jag ska plugga lite. När hon gick sa jag att jag "bara skulle titta lite" på datorn först, och hon skrattade och sa att hon trodde jag skulle sitta kvar här när hon kom hem, utan att ens ha tagit upp böckerna.. Bäst att jag skyndar mig nu så hon inte får rätt :P

Så här glad var jag över resans första Starbucks-latte, på flygplatsen i Minneapolis =)

Tävlings arenan.

Malin i affären.. Om jag hade spelat baseboll hade jag lätt velat ha ett sånt rosa set. :P