Midnattsloppet

Peppade av vår insats i Göteborgsvarvet var vi ett gäng som genast anmälde oss till Midnattsloppet.
Herregud, inte ens halva distansen... blir väl hur lätt som helst.
Ja, det hade det kanske varit om man sprungit mycket i sommar vilket inte sjag gjorde.
Jag prioriterade spinning, cykling, bodystep och andra roliga träningsformer, men löpning har det inte blivit längre än 6 km sedan varvet.
Med detta faktum + att idag är veckans enda träningsfria dag så hade jag tänkt ta det ganska lugnt ikväll, men nu har jag fått reda på en massa personer som jag känner som ska vara med, och naturligtvis börjar tävlingsmänniskan i mig att vakna.

Har nyss intagit lite sen frukost här hemma, och om en stund ska jag bege mig till ishallen trots att vi är lediga idag. Det är landslagsläger för singelåkarna, och de har tävling mot varandra idag, så vi ska dit och heja lite på Koffe.
Efter det tänkte vi åka hem till Liselott och laga middag ihop vi som ska springa, men nu har hennes snälla mamma erbjudit sig att göra lasagne att bjuda oss på.. Snacka om lyx.

Så ni göteorgare som inte känner för krogen ikväll är varmt välkomna ut på gatorna och heja på oss... men håll ögonen öppna, folk tyckte vi hade "dåliga" kläder på varvet när vi hade svarta tights och svarta linnen med surprise tryck. Det lär inte bli lättare att se oss ikväll, nu kommer nämligen alla 10 000 löpare ha likadana orangea t-shirtar =P

****
Förresten.. oranga/orangea??? Sert ju konstigt ut båda två..




Bjuder på en bild från Göteborgsvarvet.. om ni lyckas "se igenom" damen i rött längst fram så har ni fyra glada surprisare där bakom =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0