Måndag eftermiddag

En ny vecka har startat och även om det är mycket inplanerat känns det som att den kommer bli något lugnare än förra veckan.

Började dagen med ett besök på IFK-kliniken och fick lite rehabövningar. Har haft ont i baksidan av ena låret ett tag, så nu ska det förhoppningsvis bli ordning på det.
Helgen var nog den lugnaste på länge. Var iof i ishallen från 7.30-16 på lördagen, men efter det låg jag mer eller mindre i soffan/sängen hela helgen. Tråkigt kan tyckas, men helt klart välbehövligt.

Just nu sitter jag och planerar lite utifrån vårt kostschema som vi fick i lördags. Krävs helt klart lite trix och planering för att få ihop det, men ändå himla skönt att ha på ett papper vilken tid man ska äta och vad, och jag inser att jag nog ätit lite för lite tidigare. Nu blir det ändring på det och massa mellanmål och frukt och grejer.
Jag tycker väl förstås detta är lite extra kul eftersom det är sådant här jag utbildar mig till, och Ulf som gjort kostplanen, och som även är vår fystränare, gick samma utbildning som jag gör nu. Fast då den fortfarande hette kost- och friskvårdsprogrammet. Så att få sådana här råd själv ger självklart lite extra inspiration inför framtiden.

Nu ska jag packa ihop mina matlådor med mellanmål och återhämtningsmål och sedan bär det av till ishallen för veckans första träning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0