Min framtid??

Idag hittade jag något välidigt intressant på nätet.
Som de flesta kanske vet läser jag för tillfället Kostvetenskap på Göteborgs Universitet. Det jag verkligen är intresserad av och vill inrikta mig på är Idrottsnutrition. I mitt program ingår dock bara 7,5 hp idrottsnutrition, och tyvärr verkar Sverige inte ha sådär jättemycket mer att erbjuda. På sin höjd verkar man kunna hitta nån 15-poängskurs med kost, träning och hälsa.
Idag ramlade jag dock in på den här sidan.
Det är en internationell distansutbildning i två delar. På sidan kan man se upplägg för utbildningen och varenda lektion verkar superintressant.
Mindre kul är väl att kursen kostar över 2000 pund per del..
Men detta är definitivt värt att titta närmare på.
Något säger mig att "Diploma in Sports and Exercise Nutrition from the International Olympic Comitee" smäller lite högre än 7,5 hp idrottsnutrition från Göteborgs Universitet...

Bara att börja spara pengar..!!


Kommentarer
Postat av: Matilda

Låter ju superspännande! Go for it :-)

2011-02-21 @ 19:22:25
Postat av: Anna

Stipendium.....det är vad man får i andra länder för att klara av kursavgifter så sök!!



Klart du skall läsa det du brinner för!

2011-02-22 @ 18:47:08
Postat av: Jenna

åh vad spännande! håller med Anna! sög stipendium tjejen!!

2011-02-23 @ 09:25:46
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0