Ironi..

För att tänka på något annat än alla hemskheter en stund så drog jag till gymmet..
Där visades repris från måndagens avsnitt av Lotta på Liseberg.
Kunde inte låta bli att reagera när första låten dom kör är Cornelis Vreeswijks Turistens klagan.. om hur han sitter på sitt hotell i Oslo och lyssnar på barnen som sjunger på Karl Johan.. "om inga ungar funnes så slutar ja"..
Kan ju inte låta bli att tycka att det känns ganska ironiskt att höra mindre än 24 timmar efter att någon idiot har avrättat närmare 100 unga människor bara några mil därifrån..

"Det sjunger några ungar på Karl Johan.
Dom låter starka och fina som bara ungar kan.
Själv e jag bakom lås och bom på mitt hotell.
En kväll bak barrikaden en vanlig kväll.

Över mitt huvud svävar en kolsvart gam.
I rummet bredvid mitt sjunger en tokig dam.
Och jag är trött och tveksam men deras sång är gla'.
Om inga ungar funnes så slutar ja'. "

Sedan välkomnas Brolle ut på scenen och han kör sin första låt...
Shotgun.

Och där lämnade jag löpbandet och TV:n och körde benövningar istället..
Idag funkade inte ens träningen för att tänka på annat..

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag kommer inte få någon vinst från den där tävligen jag medverkade i januari va? Haha :) Hoppas vi ses snart, krama brorsan! Kram

2011-07-28 @ 19:05:41
URL: http://elindurge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0