Pasta på Vapiano och löpning runt Kungsholmen


Utsikt från Sankt Eriksbron påväg till löprunda på Kungsholmen

Idag har Stockholm verkligen vuxit i mina ögon!!
Blev en riktigt bra kväll tillslut.
Åkte in till stan och strosade runt lite planlöst. Tittade på folk och fina hus. Sedan skulle jag gå för att möta Amelie och då såg jag plötsligt jääääättemycket folk med massa kameror.
Gick för att kolla vad det var som hände, och allt folk stod utanför Filmstaden Sergel där det var förhandsvisning av nya Pirates of the Carribean filmen som har världspremiär på onsdag.
Massa kändisar!!!

Efter lite kändisspotting gick ja vidare för att möta Amelie på Vapiano vid Kungsbron.
Har hört talas om dessa restauranger innan, då jag har en kompis vars ex har jobbat där, men har aldrig besökt någon. Oj, vilket härligt koncept. Man valde en pastarätt och sedan lagade dem till den framför ögonen på en. Supergott och helt klart prisvärt!!

Amelie tipsade om löpning runt Kungsholmen, så efter vår middag bytte jag om och begav mig iväg.
Beundrade solnedgången över vattnet. Även om jag faktiskt blev nöjd med bilden här ovan så var det ännu vackrare i verkligheten. Och vilket härligt ställe att springa på. Fullt med folk i alla åldrar, färger och former som alla promenerade eller sprang, trots att klockan närmade sig halv tio.

En helt klart godkänd första dag i huvudstaden!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0