Men shit..

Skulle ringa till arbetsförmedlingen å fråga om starta eget - kurs, så gick glatt in på hemsidan och tittade efter numret till AMS i Kungälv. Fick upp ett lokalt nummer och ringde... Först kom man till en inspelad röst där man typ kunde välja mellan om man var arbetsgivare och lite olika, eller som jag då fick välja, bli kopplad till telefonist.. Där följde en låååång telefonkö, innan jag tillslut kommer till nån som svarar, men det var ju då den nationella växeln.
Jag förklarar snällt att jag vill tala med någon på arbetsförmedlingen i Kungälv, varpå hon frågar VEM?
Vadå vem? Jag vill ju bara prata med någon, vet inget namn.. Jaha.. då kopplar vi dig till kundtjänst säger hon då.. Lite irriterat tänker jag att det antagligen inte heller blir till Kungälv utan att jag ännu en gång kommer vara tvungen att bli omkopplad.. men hinner knappt tänka så långt innan jag möts av nästa inspelade röst.. "Du är placerad i kö, du är för närvarande på 57:e plats"
Nej tack! Jag orkar inte med det idag!!!!


Kommentarer
Postat av: jag

AF är inte lätt att komma i kontakt med .....surfa runt lite och sök på starta eget.....ett tips kanske kungälvskommun har en starteget funktion kolla på deras sida...där kan du få tips om hur man gör affärsplan otusen andra gjejer ......stata eget bidrag från af om du nu får det är ett bidrag på a-kasse nivå i 6 mån....

Men så klart Lycka till....o tänk på att om du registrerar en firma så kan du inte få a-kassa så registrera inte firman för tidigt.....

Lite råd som kanske kan ge något...

2006-05-18 @ 15:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0