Thai-mat & kost-coach

Inspirerad från helgens goda måltider slängde jag ihop lite thai-mat.
Blev huuuur gott som helst.
Grymt nöjd är jag, speciellt med tanke på att det var första gången ever som jag gjorde egen thai.
Så var det ju det här igen då med att äta mat så sent.
Inte bra att äta så sent förstås, men samtidigt finns det ju många som säger att man ska äta ett ordentligt
mål med lagad mat efter man tränat..
Vill lära mig!!
Var iallafall tvungen att fixa mat till jobbet imorgon, och så var jag ju superhungrig, så hade vart svårt att motstå det iallafall.

Såg på Sportlife att de har en kostcoach där, såg ett anslag där de bland annat riktar sig till  "dig som redan tränar mycket och vill äta rätt för att prestera bättre". Låter mycket intressant..
Dels för att det är sånt jag vill jobba med, så det hade vart riktigt kul att få en första koll på vad det innebär, men sen naturligtvis för att jag tror att det kan hjälpa mig mycket!
När man tränar 3-4 timmar isträck varje kväll (inte alltid fysisk prestation på max så länge, men fokusering krävs så länge) tror jag man har mycket att vinna på att stoppa i sig rätt saker.

Ska kolla detta lite mer med Michaela på jobbet om hon vet om kost-coachen är nåt bra =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0