Båtägare

Nyss hemkommen från jobbet.
Det är visserligen ett töntigt uttryck, men regnet står verkligen som spö i backen!
Blev jätteblöt bara av att gå från bilen till porten.

Nu har jag iallafall precis tagit hand om disken från igår och ska bara sätta mig en stund och dricka lite kaffe innan jag ska ta tag i massa andra viktiga saker som man måste passa på att göra på sin träningslediga dag.
Tvätta stod egentligen högst up på prioritrings-listan, men det var ett skämt att få en tvätt-tid.

Skrev aldrig igår och berättade vad det var Johan var iväg på häromdagen, men han var iallafall i Grebbestad och tittade på en båt. Efter mycket (väldigt mycket) tjat och många löften från Johans sida så gick jag med på det.
Så numera är vi båtägare. Johan fullkomligt älskar båten, och om den är hälften så bra som det låter på honom så kommer jag nog också vara nöjd.
Har inte ens sett den än, bara på internet, men på lördag ska iallafall han och Basse köra upp och hämta den.
Ska bli spännande.

Många undrar hur vi har råd, men vi har räknat på det här med hjälp av både min och Johans mamma som båda jobbar som ekonomichefer, så förhoppningsvis har de lite koll.
Hur konstigt det än låter så tror jag att det här kan vara BRA för vår ekonomi, eftersom vi för första gången någonsin har gjort upp en riktig budget och planerar för ett ordentligt sparande.
Och jag informerade Johan om att jag inte tänker hamna i Lyxfällan på grund av detta... funkar det inte så är båten det första vi gör oss av med.. oavsett om vi går med vinst eller inte..
Men jag tror det kommer bli jättebra.
Måste bara vänta några månader innan vi kan njuta av det ju =(






Kommentarer
Postat av: Johanna

Dom kostade runt 1000-lappen! London är verkligen shoppingens stad! I LOVE IT! :)

2008-08-27 @ 16:16:15
URL: http://johannamariams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0