Sagt om Team Surprise

Sitter och läser lite på Synchroboards, ett forum för teamåkare i hela världen.
Brukar aldrig skriva något själv där längre, men det är kul att läsa, och just nu läser jag en diskussion om de nya reglerna, huruvida man ska ta en lätt eller svår väg.
Det är kul att läsa sånt som följande:

"I'm all for innovation, creativity, and challenge. I think it's up to a coach to decide how much value he or she places on risk over points. If I were a coach, I would be inclined to always have some fool-proof back-up turns in my step sequences if I wasn't 110% sure that my interpretation of the rules was correct. And it would depend what level my team was skating at, too. Andrea Dohaney always pushes the rules to their limit, using plenty of 360 combinations that involve more complex turns than just twizzles, but not everyone is Team Surprise. smile.gif"

Antar att hälften av er som läser inte fattar så mycket av det där eftersom ni inte har nån koll på reglerna, men anledningen till att det är kul att se sånt är att den här personen har fattat precis rätt.
Vi vill inte ta några genvägar till guldet. Det är många gånger vi väljer en svårare stegkombination än en annan som hade gett oss samma poäng, och det är härligt att höra att folk uppfattar detta.
Vårat mål är förstås alltid guld, men det är också att utveckla vår sport och föra den framåt!!

Kommentarer
Postat av: joakim engström

härlig inställning sånt gillar jag;)

2008-08-12 @ 20:50:46
URL: http://engstromjoakim.blogg.se/
Postat av: Matilda

Ni kommer klara det!

KRAM <3

2008-08-12 @ 21:15:07
URL: http://enidrottandeflicka.blogg.se/
Postat av: fjant

bra sagt! man kan inte hålla på att fega då utvecklas man ju inte !! Man vill ju vara ultimat bäst!! Ni gör rätt löven och ofta blåvita fegar de gör samma boring all the time inet nytt !!

2008-08-14 @ 13:34:08
URL: http://cutefjant.blogg.se/
Postat av: Donko

Åh jag blir lite lipig när jag läser det här. Så bra sagt ch så sant. Jag ryser lite av tanken på att vi är så grymma! Fäller dock en liten tår när jag tänker på att jag inte ska åka med er i år.

2008-08-24 @ 13:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0