Två veckors stenhård träning!!

Sitter här helt utslagen i mitt och Victorias hotellrum.
Befinner mig i två veckors tid i Seefeldt, en liten alpby i Österrike.
Idag är vi inne på träningsdag fyra, och jag kan säga som så att mina ben har varit piggare än vad de är just nu.
Här har vi en utomhus-is 100meter från hotellet där vi kan träna hur mycket som helst. Dock har vi "bara" fem timmars obligatorisk isträning per dag, men sedan kan man lägga till golvträning,lyftträning, videotitt och extra träning på is.
Som tur är lever vi i lyx här den tiden vi väl är lediga. Efter träningen slappar vi i bubbelpoolen eller bastar i eucalyptus-bastun med fågelkvitter och stjärnor i taket. Sedan vilar vi lite innan det är dags att dra på klänning och högklackat för att gå ner och äta femrätters middag.

Finns ju ett litet störande moment dock... Johan är ju inte här. Stor saknad!!
Och jag saknar förstås Matilda också... min roomie från förra året (eller de tre senaste åren) som är och pluggar i Kanada. Fast jag har det förstås jättebra med Victoria också =)

På lördagkväll ska vi ha uppvisning här för personalen på hotellet, lokalbefolkningen och alla turister. Och efter det, på söndag så är vi lediga.. Längtar!!! Förhoppningsvis blir det skidåkning då. Jag och Hanna har med oss våra snowboardar.. som ju inte blir använda speciellt ofta och det ska bli så sjukt skoj att åka igen!!
Nu är det dags att byta om för middagen, minns inte riktigt vad det skulle bli idag, men det var nog biffrullader eller nåt.

Hoppas ni har det underbart där hemma och att ni får lite snö snart...här har vi massor!!!


Kommentarer
Postat av: Matilda

Så du är hemma nu! :)

Allt bra med dig? KRAM

2008-12-23 @ 11:52:20
URL: http://elitcyklist.blogg.se/
Postat av: sofie

ja jag var där.. jo jag fattade nästan att ni inte skulle med..ja jag ska ut imån..först inflyttningsfest och sedan utgång i std...sj?

2008-12-23 @ 23:00:38
URL: http://sofiehilmersson.blogg.se/
Postat av: Matilda

Ville bara onska dig en riktigt god jul! Ser ut som ni hade det harligt i osterrike. Kunde inte lata bli att sakna er lite nar jag sag Annas, Jempas och Mimmis bilder pa facebook...Stor kram fran mig i alla fall!

2008-12-24 @ 01:28:19
URL: http://kanadabloggen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0