Påskafton

Jaha... påskafton då.. och vi har absolut inga planer alls.

Igår var vi ute på Marstrand hos Johans faster för att gå en påskpromenad och äta påsk/födelsedagsmiddag. Vi gick en ganska lång promenad ute i solen, ut på några klippor vid havet, och där fick vi en trevlig överraskning.
Christian tog fram champagne och utbringade en skål för Pia som fyllde år.. men dessutom ville han att vi skålade för att han hade friat till henne samma morgon. Så roligt..!! Snart blir det bröllop =)
Sedan gick vi tillbaka hem till dem och fick en supergod buffé.

När jag och Johan sedan skulle dra hem så funkade inte Johans nyckel till bilen.. vet inte riktigt vad det var för fel, men skumt var det.. så det slutade med att vi fick låna Pias bil, åka hem till Kungälv och hämta reservnyckeln, åka tillbaka till Marstrand och sedan äntligen åka hem igen.
Vi hämtade upp Emelie på vägen och så drog vi hem till Frida där alla från jobbet var och hade haft grillfest. Sedan gick Johan hem och jag och de andra gick ut. Blev bara Kungälv, för vi var alla lite sega. Var inte direkt på värsta partyhumöret, men när jag kom in så stod alla killarna från jobbet vid black jack bordet, så jag joinade dem..
Spelade för 40 kronor men tog ut 300, så det var ju helt okej =)

Idag jobbade Johans syrra sin första dag på ett nyöppnat café här i Kungälv, så jag och Johan tog en promenad bort dit och åt frukost (frukost och frukost, det var vid tolv när Johan äntligen dragit sig ut sängen). Grillad macka med valnötsbröd, chevre, honung och ruccola sallad med kaffe latte till, och så strålande solsken. Helt okej frukost!!
Sedan kom min favvo-Daniel förbi också. Har inte träffat honom sen nyår, så det var himlans skoj.

Nu sitter Johan och kollar fotboll och jag funderar på en springtur... är lite seg, men det behövs ju.
När vi var hos Frida igår frågade jag Emmie som spelar bandy om hon kunde kolla om jag får vara med på deras fysträning... kan ju faktiskt vara lite roligare och effektivare än att gå ut och springa själv..
Får väl se hur det blir med det =)



Älskling och sötasteViking


Kommentarer
Postat av: Astrid

Besök min blogg: basketbruttan.blogg.se

Håller på och fixar och donar på bloggen så att den ska bli så bra som möjligt! xD

2009-04-12 @ 17:39:06
URL: http://basketbruttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0