Förkyld som alla andra

Precis som så många andra har jag gått och blivit super-förkyld.
Vaknade tidigt, tidigt i lördagsmorse med superont i halsen och helt igentäppt näsa.
Inget vidare med tanke på att det var uppvisning i Lördags.Vårshowen med gamla klubben här hemma i Kungälv.
Tre föreställningar.
Inte direkt läge att ställa in.
Det enda positiva med att jag mådde som jag gjorde var att jag fick en liten förklaring till varför det kändes så SJUKT jobbigt när jag var ute och sprang eftermiddagen innan.
Det blev iallafall ishallen hela dagen, och efter det drog jag, Johan, Forsen, Hanna och Rikard hem till Emelie på vår planerade drink-kväll. Vi hade lite spontant annordnat ett mini-cocktail-party. Folk fick betala lite pengar och jag och Emelie shoppade loss på systemet.
Fick en drink-bok av min lillebror i julklapp för några år sedan. Blev jätteglad och skulle genast börja testa några goda drinkar. Bara det att det var typ omöjligt att hitta en enda drink där man hade alla ingridienser hemma..
Så tanken med kvällen var iallafall att man absolut inte fick blanda äckliga groggar utan bara goda och seriösa drinkar. Vi körde fullt ut med krossad is, frusna bär och typ 10 olika juicer.
Lyckad kväll.. dock har vi sjukt mycket sprit över..!!

Igår sov vi jättelänge. Vaknade inte första gången förrän efter tolv, och det brukar aldrig hända, även om jag har vart ute sent. Antar att det också hade med förkylningen att göra.
Blev allmänt slappande. På eftermiddagen gick jag till ishallen där jag äntligen träffade Matilda som varit i Kanada ett år.
Efter träningen följde Matilda, Donko och Liselott med hem så fikade vi lite och pratade massa. Matilda verkar ha haft det grymt i Kanada. Och Donko verkar ha det riktigt glidit på båten i Karibien..

Ikväll blir det iallafall bara vila.. Jag vill verkligen bara bli frisk så fort som möjligt.
Göteborgsvarvet är sjukt nära nu, och jag behöver verkligen träna så mycket det bara går..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0