Hemgjord pizza och film

Igår kom Johan hem från jobbet, stolt viftandes med sin handled som pryddes av ett festivalpass till Way Out West. Därför är jag mer eller mindre övergiven i helgen och passade ikväll på att dejta min underbara Emelie som jag ser alldelles för sällan nu sedan ja slutade jobba.
Hon mötte iallafall upp mig vid Maxi efter träningen och så handlade vi grejer till att göra hembakad pizza.  Vi kunde naturligtvis inte bestämma oss för vad vi skulle ha på, så därför blev det en blandning av allt. Det resulterade iallafall i fyra olika kombinationer, kyckling & fetaost, kyckling & annanas, skinka & champinjoner samt skinka & annanas, och så lite färska tomater på det.
Är så sjukt mätt nu så jag vet knappt vart jag ska ta vägen. Men hembakad pizza var definitivt en hit! När man är så här mätt efter vanlig pizza är man oftast extremt illamående samtidigt, men det här känns bara bra =)

Till pizzan blev det film också. I taket lyser stjärnorna.
Sååå sorglig film, varken jag eller Emelie kunde hålla tillbaka tårarna i slutet..

Känner mig lagom färdig för att krypa ner i sängen nu. Inte så konstigt kanske efter att varit i ishallen från 7.30 till 18.30. Imorgon väntar dessutom en nästan lika lång dag. Dessutom har jag mina misstankar om att en lagom berusad pojkvän kommer ramla in här om några timmar, så bäst att passa på att sova nu...



 


Kommentarer
Postat av: Helena

Tack så mycket för vintipset!! :) Vilka goda pizzapålägg det verkade vara! mums, själv blir det pizza på onsdag så då ska jag också experimentera fram något gott :)

2009-08-17 @ 20:44:41
URL: http://matresan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0