Invigning och isfestival

Nu har man hunnit vara här i Harbin ett tag.
Igår var det dags för invigning av denna enorma tävling.
Med lite erfarenhet från universiaden i Turin där vi väntade utomhus så tog vi på oss MASSOR med kläder. Fel av oss!! Denna gången väntade vi nämligen innomhus... sjukt varmt!!
Invigningen hölls i ishallen där vi ska tävla.. den tar 11 000 personer och det var fullsatt, precis som ryktet säger att det kommer vara på våra tävlingar.. Vi får väl se... =)

Idag har vi varit på utflykt, som tur är var det inte riktigt sant att man inte fick lämna universtietsområdet.
Vi var på Harbin winter festival. Ett område där de byggt upp massa byggnader och skulpturer av is och snö.
Sedan blev vi avsläppta för att gå till en supermarket, de släppte av oss typ 100 meter från den, men det var inne i ett köpcenter, och det var inte det lättaste att hitta dit. Här på universitetet kan alla relativt bra engelska, men där var det heltomöjligt att göra sig förstådd. Tillslut hittade vi en guide. Han kunde inte heller engelska, men han (och tre andra kineser) följde tillslut iallafall med oss till en affär.
Har ju inte skrivit det innan, men maten här är inte den bästa.. så efter supermarketen blev det ett stopp på mc donalds. Inte bästa uppladdningen för tävling kanske, men jag ska ärligt säga att det är första gången jag ätit mig mätt med lätthet här.

Nu blir det lite mer paljetter och sedan ska jag väl försöka vila lite.. ikväll är det dags för första isträningen. Spännande!!



 

   


 


Kommentarer
Postat av: Helena

Tråkigt att ni inte fått någon bra mat. Kan inte säga att jag fick dålig mat en enda gång jag var i Kina, så förhoppningsvis blir det kanske bättre för er! Fortsätt uppdatera så man kan låtsas att man nästan är med er...

2009-02-19 @ 13:34:56
Postat av: eleni

hej! ska vi följa varandra via bloglovin?

kramis / eleni

2009-02-19 @ 13:40:13
URL: http://fabulouseleni.blogg.se/
Postat av: Matilda

Heeej! Kom precis hem från "tävling" I Toronto. Saknar att stå överst på prispallen om man säger så!! Vilka fina kläder ni har fått =D. Blir bara mer och mer avis på er ju mer jag läser ;-) Men fortsätt att rapportera! Blir så glad av att läsa om hur ni har det! Hälsa alla! stor kram!

2009-02-20 @ 00:52:27
URL: http://kanadabloggen.blogspot.com
Postat av: Amelie

Hej! vad kul att du skriver. Har tänkt på er och varit nyfiken på hur ni har det. Hälsa alla och sort LYCKA TILL sen när det är dags för tävlingen!!!

Massa kramar

2009-02-21 @ 14:55:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0