Tankar om lördagen

Igår var det middag och bowling med jobbet på Hard Rock.
Åkte direkt från ishallen hem till Camilla i Olskroken. Där spelade vi ett jätteroligt spel. Melodifestivalspelet.
Mitt lag förlorade... för att det andra laget fick ett kort att våra spelpjäser skulle byta plats när vi var en ruta från mål.. =P OFLYT!!
En stund efter åtta mötte vi iallafall upp de andra inne på Hard Rock. Maria hade sjukt ont i sina fötter pga sina skor, så jag offrade mig att ta taxi med henne från centralen istället för att gå =P
Vi fick jättegoda hamburgare, och sedan överraskade vi Jennie, som fyllde år, med en drink med tomtebloss i och Ja må hon leva förstås.
Sen var det bowling och jag var lika dålig som vanligt.. men fick faktiskt till en strike... STOLT!!

Det var en jättekul kväll men jag insåg att utgång efter nio timmar i ishallen inte är en jättebra idé. Hade jätteroligt, men usch vad jag kände mig trött och seg ibland. Nu blir det till att fixa lite grejer här hemma... har en skoluppgift som ska göras och massa paljetter som ska sys.. och sedan blir det träning ikväll.

Appropå skolarbetet.., igår efer träningen pratade vi lite om hur mycket man uppskattar sina föräldrar när man flyttat. Nämnde för mamma i fredags att det var konstigt att min bok jag beställt (eller ja, rättare sagt HON beställt eftersom jag var i Prag) till skolan inte kommit än, och att jag verkligen hade behövt den i helgen. Hon föreslog att jag skulle kolla biblioteket, men jag var ju i ishallen från 8-17 igår, så det var ju lite svårt. När jag ringde till mamma från ishallen igår var hon och pappa i stan och letade efter min bok.. hade varit inne på flera bokhandlar och flera bibliotek, och tillslut hittade de ett enda ex på biblioteket i Linnestan.. så snällt.. TACK!!!

Kommentarer
Postat av: Matilda M

Usch. Vaknade precis och drömde nyss att du dog. Jag försökte få igång ditt hjärta men det gick inte. Det var inte roligt alls. Så var snäll och håll dig vid liv vännen! Kör försiktigt till träningen ikväll!



KRAM

2009-02-08 @ 15:35:16
URL: http://kanadabloggen.blogspot.com
Postat av: Matilda M (igen)

Läste precis din kommenter ang er posé på kortprogramsbilden jag lagt upp. Haha...tog lite tid innan jag fattade vad du menar, men till slut så kopplade jag! Det förklarar ju varför ni ser ut som ni gör =D



Är inne i en Abba-fas nu...Jag i Waterloo(!) och ni med Mamma Mia !

2009-02-08 @ 17:31:34
URL: http://kanadabloggen.blogspot.com
Postat av: Matilda M (igen)

Jo jag hörde om Rockettes...Det är så förvirrande hela den här tävlingscirkusen! Men gott att Rockettes inte verkar vara på topp i år ;-) (får man väl egentligen inte säga högt men det gör jag ändå)

2009-02-08 @ 18:41:23
URL: http://kanadabloggen.blogspot.com
Postat av: joakim engström

Synd, då ses vi inte på arlanda utan vi får ses på invigningen. Vi åker hem den 28:e ni då? Är du laddad? Kram

2009-02-13 @ 19:56:52
URL: http://www.joakimengstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0