15 minuter sport

Jag brukar inte titta på sporten på TV, men idag väntade jag på att få sätta på desperate housewives dvd:n så gjorde Johan sällskap i soffan.. Fick min förklaring till varför jag inte brukar se det..

15 minuter.
Bestod av:
13 minuter ALLSVENSK fotboll..
30 sekunder damfotboll - LANDSLAGET
1,5 minut tennis, Robin Söderling, VÄRLDSELIT

Jag tycker faktiskt det är jättekul med fotboll, så det är inte det..
Det är bara tragiskt att fördelningen ser ut sådär när det finns såååå många andra sporter som borde få lite uppmärksamhet också.. och neeej, jag pratar inte bara om konståkning nu...
Och att allsvensk fotboll får 13 min, och landslaget en halv... för att de är tjejer..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0