Åh... vad ska man säga?!

Såg precis den nya reklamen för elitserien i hockey som folk berättade om på träningen imorse.
Har försökt hitta den på Youtube, men verkar inte finnas än, men i korthet går den ut på att det är en konståkare på isen, och efter en liten stund kommer en hockeyspelare och tacklar bort honom.
Sedan kommer texten "Nu intar elitserien isen".

Jag kan väl också förstå att man kan tycka att det är en lite rolig idé, men man blir ju bara så trött!
Läste kommentarerna till den här artikeln i sportbladet. När folk skriver saker som "äh, gå och sminka er för fan", eller "gör en reklam tillbaka, eller nej just det, det finns väl inga pengar i B-sporter" är det väl ganska tydligt varför den här reklamen är "skadlig" för konståkningen som sport. Folk har ju redan helt skeva tankar, och detta kommer ju inte direkt göra saken bättre.
Och som någon i laget sa, dom kunde ju tagit fotboll eller nåt, som iallafall är någorlunda jämnlikt, och som dessutom har olika säsong.. Jag fattar också att det inte hade vart lika "roligt", men ååååh..



Kommentarer
Postat av: Joel

Tja.



Jasså du är också en av de många nördarna som skriver blogg ;)



Jag hade hoppats att ingen i klassen skulle hitta min blogg. Så du kan väl vara snäll och inte berätta för någon att jag skriver?



Tack



ses på måndag!



2009-09-12 @ 23:53:14
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/
Postat av: Alexandra

haha ja! :) ÅH! Hade ju varit grymt att springa på dom bara sådär.. ;) ska du upp på konserten i dec?

Postat av: Emelie

2009-09-13 @ 16:29:42
URL: http://www

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0