Första föreläsningen och nollning

Igår var det som sagt dags för info och start på nollningen. Vi tillhör Utbildningsvetenskapliga studentkåren (SLUG) och nollas därför tillsammans med alla de som läser till lärare. Dock hade de delat upp de, så i våra nollningsgrupper var det bara studenter från MHM (Mat Hälsa & Miljö) samt Idrottshögskolan.
Vi blev alltså indelade i grupper, fick lite info allmänt om nollningen och sedan var det dags för stadskamp. Jag hann dock bara vara med på en station innan det var dags att bege sig till Landvetter för träning.

Årets första fysträning, som hölls av Karin (ass. coach) och Katrin ( f.d. lagkapten). Och shit vilken träning också. Känns i kroppen idag kan man säga, men grymt skoj var det..

Idag var det alltså dags för första föreläsningen. När jag kom dit var jag nästan glad över att inte vart med igår. Vissa kom tydligen hem senare än andra, och dessa personer mådde väl inte allt för bra idag. Jag hade fullt upp ändå med att hänga med i föreläsningen. Vår första kurs heter just Hälsopromotion och tar väl upp begreppet Hälsopromotion i stort. Första delen av kursen handlar om Vetenskap och vetenskaplighet. Jag måste säga att det är inte jättespännande... Men, men.. med lite vilja ska man väl lära sig det som behövs.

Nu har Johan kommit hem från jobbet och jag vet att han vill ha datorn. Kan inte min gamla dator bara bli klar på repariationen nu.. e tröttsamt att "slåss" om en dator hela tiden.
Lite slappande i soffan nu innan det är dags för mer nollningsaktiviteter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0