Colorado Springs

Då var man på plats...
Så som man väntat på detta, och nu är vi här. Svårt att ta in faktiskt.

Resan igår gick fin, fint... inga förseningar, helt ok mat på planet och helt enkelt inga oväntade missöden.
Samlades på Landvetter vid halv fem på morgonen svensk tid och var väl framme på hotellet strax efter åtta på kvällen Amerikansk tid (fyra på morgonen svensk tid). Så ganska exakt 24 timmar på resande fot. Känns i kroppen idag, man känner sig lite halvt mörbultad.

Dagen har idag börjat med Amerikansk frukost (våfflor, bagels och muffins), en promenix ute i det underbara vädret och ett besök i ishallen. Tyvärr kunde vi inte gå in i tävlingsarenan, men vi var inne i träningshallen och tittade på lite paråkare. I taket på träninghallen hänger vimplar med namn på de konståkare från klubben här som vunnit olika mästerskap. Där fanns namn som Peggy Flemmin, Todd Elredge, Jeremy Abbott och Rachel Flatt, så man kan verkligen säga att vi hamnat någonstans där man förstår sig på konståkning.

Nu är Malin i affären en sväng och tanken är att jag ska plugga lite. När hon gick sa jag att jag "bara skulle titta lite" på datorn först, och hon skrattade och sa att hon trodde jag skulle sitta kvar här när hon kom hem, utan att ens ha tagit upp böckerna.. Bäst att jag skyndar mig nu så hon inte får rätt :P



Så här glad var jag över resans första Starbucks-latte, på flygplatsen i Minneapolis =)



Tävlings arenan.



Malin i affären.. Om jag hade spelat baseboll hade jag lätt velat ha ett sånt rosa set. :P


Kommentarer
Postat av: Katrin

Ååå hur sugen blir man inte på att komma dit på en gång... Men den som väntar på något gott... Sköt om er! Kram Katrin

2010-04-01 @ 20:55:37
URL: http://katrinmicecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0