Pastaundersökning



Imorse mötte jag upp Therese och Christina vid nio-tiden på Coop Avenyn.
Uppdraget för dagen var att kolla in olika pastasorter och göra en varubedömning.
Analysera fyra olika sorter utifrån näring, ekonomi, miljö och sensorik. Jag tyckte det lät dödstråkigt innan, men visade sig faktiskt ganska intressant.
På måndag ska vi göra någon slags demonstartion inför klassen och typ laga en maträtt typ som i ett matlagningsprogram, samtidigt som vi berättar vad vi kommit fram till om de olika sorterna. Så vi provlagade även vår pastasås som vi ska göra på måndag.
Gott blev det, men det kommer bli en utmaning på måndag, för redovisningen ska ta exakt 18 minuter, varken mer eller mindre.

Nu snöar det ute igen, och jag gillar det!! I December får det snöa hur mycket som helst för mig.. speciellt när det ligger kvar, och inte bara blir slask.
Sedan när det har gått några veckor in på det nya året, då kan snön gärna försvinna och det kan bli vår så snabbt det bara går.

Snart bär det av till Ale Arena för genrep inför Fredagens julshow som vi ska hålla där tillsammans med Bandyspelare från Ale-Surtes A-lag. Ingen aning om vad dessa killar ska hitta på, men det blir ju spännande, speciellt ifall de ska ge sig på något som innefattar konståkning.
Ale-Surtes sida kan ni läsa ett litet reportage om oss och dessutom se vart man kan köpa biljetter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0