Skolka?

Imorse gjorde jag något oplanerat..
Jag struntade i att åka till skolan, trots heldag med föreläsningar.
Det låter inte riktigt likt mig får jag säga, men den här veckan har inte varit speciellt rolig.
Heldagar med föreläsningar varje dag och sen direkt till ishallen. Det är inget kul att åka hemifrån vid åtta på morgonen och komma hem igen vid elva.. Man hinner inte ens fixa mat, för att inte tala om att få någon ordning på lägenheten. Johan är dessutom sjuk, och allmänt depp över att behöva vara ensam hela tiden.
Det är inget roligt att komma till träningen och bara längta efter att den ska ta slut så man kan åka hem och sova, jag vill komma dit och vara fokuserad och laddad för att göra mitt allra bästa.
Så imorse tog jag beslutet att stanna hemma, sova en timme extra och sedan själv försöka plugga in det som stod på dagens schema. Vi har haft dagens föreläsare en gång innan, och ska jag vara ärlig så satt jag mest hela föreläsningen och undrade varför jag inte var hemma och försökte läsa själv istället, för han rörde till det mer än förenklade det..
Ska jag vara ärlig har jag inte ens öppnat böckerna än, men jag har fått gjort mycket annat som stressat mig under veckan, bland annat tvättat och plockat undan i köket med disk och sånt, samt varit på biblioteket och fixat en fysiologi bok på svenska. Dessutom försöker jag samla lite pluspoäng hos Johan och gör pannkakor till honom just nu.. Vi vet ju alla hur det är med män och förkylning, jag behöver nog inte förklara hur ynklig han är =P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0