Svettigt i Philadelphia

Idag är det mulet här, men säkert över 20 grader ändå. Har precis varit ute och sprungit en sväng. SVETTIGT!!
Det finns en jättefin cykel/gångväg utmed floden, Schuylkill River Trail, som går från Mammas hus och ända bort till Philadelphia.
Igår var jag och Johan på King of Prussia Mall som är ett av de största köpcentrena i USA. Ligger ca 5 minuter från där mamma bor. Tyvärr kan man inte cykla eller gå någonstans utan man måste åka bil till allting, så även om det är riktigt nära så är det krångligt att ta sig runt. Vi var bara på köpcentret någon timme, men jag hann iallafall köpa mig en klänning, ett par shorts och ett linne. Idag ska vi åka till Philadelphia Premium Outlets, så då blir det väl mer shopping. Jag hoppas nästan mest på Guess-affären där. Vi var inne i en i köpcentret och både jag och Johan hittade kläder som vi förälskade oss i, men tyvärr alldeles för dyra för att köpa. Jag hittade säkert 6-7 klänningar som var helt underbara, men, men.. hoppas mer på outleten.
På kvällen efter att mamma slutat jobba åkte vi för att handla mat på Walmart. Herregud, det tog nog över två timmar för oss där inne. Det fanns verkligen allt. Efter det åkte vi till en jättemysig restaurang som hette Bahama Breeze. Alla restauranger här ligger helt off så man måste köra bil till dem, inte direkt så att alla kan dricka öl till maten, men å andra sidan är gränsen för rattfylla 0,8 promille här, galet jämfört med Sveriges 0,2.
Nu ringde mamma precis och sa att hon var på väg hem från jobbet, så när hon kommer ska vi äta lunch. Blir antagligen våra "boxes" från restaurangen igår, eller från Thank god it's Friday från första kvällen. Kanon att ha matlåda även om man vart på restaurang =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0