Sista veckan..

Jag har en riktigt slapp förmiddag här.
Ska på jobbintervju klockan två, blir spännande, men sitter som sagt bara och slappar framför datorn nu.
Har googlat runt för att se om jag kan hitta nåt kul att göra i USA nästa vecka. Kom in på massa bloggar som skrivs av Au-pairer i Philadelphia, så har bett om tips. Hopppas de ramlar in snart.

Göteborgsvarvet gick som det gick.. Det var sjukt varmt, och tiden blev sju minuter sämre än förra året =( Dessutom har jag ont i en tå och i ena höften, så det är väl sådär.. men, men.. kommer garanterat göra om det nästa år ändå.

Sista veckan i skolan nu.. Tänk att det redan gått ett helt år på universitetet. Denna veckan ska jag förutom tre inlämningsuppgifter och en redovisning i skolan hinna med de fyra sista isträningarna, två jobbintervjuer, skolavslutningsfest + 25 årsfest och förhoppningsvis hinna packa lite också. Jag och Johan hade egentligen tänkt åka med mer eller mindre tomma väskor och shoppa massor, men vår ekonomi håller inte riktigt för den planen, så får nog ta med lite kläder ändå.

Lite mat nu då, och så fixa i ordning mig för jobbintervju.

Kommentarer
Postat av: sandra

Hej:) jag vet inte exakt vart det ligger där du skrec vart din mamma bor. Men du borde absolut se NYC men gillar Boston mer kom nyss hem därifrån jätte mysig stad:D jag har inte hunnit sett så mycket än:P men hoppas du får en trevlig resa:)

2010-06-01 @ 04:17:36
URL: http://marianova.com/users/sandrabjork/blog
Postat av: js

Hej! Skrev en del tips, hoppas de kan hjälpa dig lite!

2010-06-01 @ 08:47:00
URL: http://jeannesinclair.blogg.se/
Postat av: Elin

Hejsan :) forst och framst sa maste ni ta en heldag i King of Prussia (eftersom det ar det 5e storsta kopcentret i USA!) och bara shoppa en hel dag. Det finns alla mojliga harliga affarer och om du vill ha tips pa sadant kan jag skriva ner nagra riktigt bra som man inte hittar i Sverige! Om du har mojligheten tycker jag absolut att ni ska aka in till Philadelphia (tag ar billigt (riktigt billigt i jamforelse med i Sverige) och de gar typ varje timme) och dar kan ni ga ner till South Street eller vara runt Center City. Nagra haftiga turistattraktioner nara center city ar "the love sign", "liberty bell", "the art museum (du vet dar Rockys beromda trappscen utspelar sig och hans fotter ar faktiskt ingraverade i backen dar haha) och.. ja det ar lite grejer fran Philly (som ligger 25 min fran King of Prussia). Sen sa om du ar sugen pa stranden ligger "the Shore" i New Jersey bara tva timmar bort vilket ar jattepopulart speciellt pa sommaren. New York och Washington ligger relativt nara ocksa, sa om ni har tiden finns det grejer att gora dar ocksa. Hoppas att tipsen var till nagon hjalp och ha det sa jattekul :)

2010-06-01 @ 19:28:00
URL: http://eliniusa.webblogg.se/
Postat av: Helena

Hej Ellinor,

Kul att du kommer över på ett litet besök. Mina tips går väl i stil med Elins.. Har själv aldrig varit på King of Prussia mall men hör att det ska vara toppen. Försök att åka dit på dagen under veckan så du slipper allt folk! Jag brukar handla på outlet, det finns ett inte allt för långt borta i Limrick PA. Du kan kolla upp det genom att söka på Philadelphia Premium Outlets



Du måste ju absolut åka in till NYC!! Det är helt klart det bästa med att bo här du har ju så nära till NYC! Är inte tokig i Philly direkt men älskar NYC. I Philly är det mycket historiskt att se om usa om du gillar det, och maten är toppen! Finns mycket italienskt.. riktigt smarrigt!



Om du vill se lite country och lite mindre stadssmys så rekommenderar jag att du åker till Doylestown PA. Jättemysigt!! Peddler's Village är också en mysig plats att strosa omkring i.. hummm... vad annars. New Jersey shore är ju populärt och så har du ju Atlantic City vilket är lilla Las Vegas, kul att se.



Hur länge kommer du att vara borta??? Det är iallafall otroligt varmt och åskar en hel del, men det tycker jag bara är mysigt.



Hoppas du får det superkul!

Kram kram

2010-06-02 @ 00:35:36
URL: http://www.misspkm.blogspot.com
Postat av: Elin

Har kommer nagra affarer som finns i King of Prussia: Aerie, Aeropostale, American Eagle Outfitters, Charlotte Ruse (en av mina favoriter och inte for dyrt), Express (en annan pa min topp 5 lista, fast tyvarr ratt sa dyrt), Forever21 (min favorit och billigt!), H&M finns dar, Heavenly Couture (allt saljes for $17.50), Old Navy, Urban Outfitters (alskar den har affaren, men liksom express ar allt ratt dyrt) och sa far du inte missa Victorias Secret! Hoppas att du hittar en del :)

Kram och ha det superkul!

2010-06-02 @ 19:44:58
URL: http://eliniusa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0