Kemi och SM-uppvaktning

Kemikursen gör mig helt knäpp.
Det är aldehyder, alkoholer, estrar och ketoner. Alkaner, aromater och nukleofiler.
Efter fem timmars föreläsning är man helt knäpp i huvudet, och man känner sig ungefär som världens mest korkade människa, för det känns som ett enda stort kaos.
Det är inte mycket grejer som verkar enkelt kan jag säga.

Nu borde jag skriva rent anteckningarna från typ de tre senaste föreläsningarna, men det blir inget med det.
Istället ska jag snart bege mig till Mölnlycke kulturhus för att få någon slags uppvaktning av Härryda Kommun för att vi vann SM förra året.
Mölnlycke kulturhus ligger rakt över vägen från Hulebäcksgymnasiet där jag spenderade varje dag under tre års tid. Känns som att det kommer framkalla en del minnen.
Det var en grym tid..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0