Organisk kemi

Tenta i måndags i mikrobiologi, vilken nog gick bra tror jag.

Igår började nya kursen, organisk kemi. Igår och idag var det lite repition på grunder i allmän kemi, för de som känner att de inte har full koll på det.
Jag var ju förvisso inte ensam på dessa föreläsningar direkt. Som tur är verkar hela klassen, inklusive dem som läst Kemi betydligt senare än vad jag gjort, vara ungefär lika bortkomna.
Känns lite skrämmande när man har STORA problem med att förstå repetitionen. Hur ska det då gå med det som man egentligen ska lära sig?

Jaja, som tur var fick jag även höra något lugnande idag. Mina klasskompisar från förra året som nu läser idrottsinriktning läser för tillfället en kurs om stress. En sak de hade fått lära sig är att 93% av alla saker man oroar sig för kommer aldrig att inträffa.
Alltså, kanske jag ska sluta oroa mig för att inte klara den här kursen..

Eller också så SKA jag kanske just oroa mig, för om jag oroar mig så är ju chansen stor att det inte händer.. ja.. nu trasslade jag in mig lite här..


Slutsatsen är iallafall att det nog kommer gå alldeles utmärkt.. ett steg i taget.. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0