Framme i Riverview Landing

Nu är vi på plats i USA.
Resan gick finfint och vi landade vid ungefär halv två lokal tid igår. Dock hade Johans väska gått sönder, antagligen för att han hade så himla lite i den, han har typ inte med sig något alls, utan har tänkt shoppa massor. På grund  av detta fick vi spendera vår första 1,5 timme i USA i en kö på flygplatsen för att åtgärda detta.
Johan älskar Dunkin Donuts, så det blev ett stopp direkt på flygplatsen


"Gula taxibilar" och baksidan av mammas bil, dressad med både svenska flaggor och en teamåkningsbild. Flott ska det vara!!

På kvällen gick vi och åt middag på ett ställe som heter Bahama Breeze, där vi även var förra gången vi var här.
Återigen blev jag lite chockad över hur extremt mycket mat man får.
När vi kom till restaurangen var det ca 1,5 timmes väntetid innan vi skulle få ett bord, så därför gick vi iväg till en affär som låg i närheten. Nordstrom Rack, som var en outlet till varuhuset Nordstrom.
Naturligtvis gick vi inte därifrån tomhänta, men jag visar i ett eget inlägg vad jag köpte.
Efter middagen åkte vi hem och sov. Jag tror jag och Johan slocknade vid tio, inte konstigt med tanke på att klockan då var fyra svensk tid och att vi hade varit uppe i 22 timmar.
Nu på förmiddagen har jag varit ute och sprungit en sväng på Schuykill River Trail som går förbi mammas hus. Blev lite drygt 6 km, vilket kändes helt okej med tanke på värmen, jetlag och den långa resan igår. Värmen är värst. Ändå var det "bara" 24 grader när jag gav mig iväg. Igårkväll vid tiotiden när vi kom hem från restaurangen var det 32.
Avslutar med en bild på min fina drink från igår



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0